Saltar a continguts

Club de Rem Badalona

Navegació

 
 
dilluns 06.02.2012

Menú principal

Història

 
Imatge de complement
Ampliar imatge
El Llagut
Història del Llagut
El llagut català és l'embarcació de rem amb banc fix típica del nostre Mediterrani (equivalent a les traineres del Cantàbric). Antigament aquesta embarcació s'utilitzava per anar a pescar i també podia anar a vela.

El llagut d'avui, recuperat fa uns divuit anys, és molt diferent del d'abans. Antigament era de fusta, ara es fabrica amb poliéster, fibra de vidre i detalls de fusta. També la forma ha variat una mica, no és tan gran i el pes ha passat de 1.500 quilos a 300 quilos . El número de tripulants també s'ha reduït, de 10/12 a 8 (6 en alguna població).

És un esport popular on el companyerisme i esperit d'equip són excepcionals. Dins una tripulació no hi ha lloc per individualitats: els èxits i els fracassos són fruit del treball o dels errors de tots i cadascun dels seus membres.

Practicar aquest esport en el mar, entorn natural que aporta bellesa, tranquil·litat ens fa sentir part del medi natural sense alterar-lo... només hi afegim els entranyables sons dels rems a l'aigua i el lliscar de l'embarcació impulsada per cada estropada.
Aquest web forma part de: Portal d'Entitats de Badalona